MES JAU NAMUOSE! :)

Vienos kelionės prasidėjusios 2009-01-12 Vilniuje, vienas etapas baigtas 2009-07-03 Kaune. Visi aprašymai, visos nuotraukos Jūsų dėmesiui:)

2009 m. vasario 23 d., pirmadienis

Kinija. Guilin

Į nedidelį miestą Guilin iš Pekino atvykome po 23 valandas trukusios kelionės traukiniu. Iš pradžių ketinome dar porai dienų nuvykti į populiarų tarp turistų miestą Xi'anį, pamatyti garsiąją Terakotos armiją, tačiau vėliau persigalvojome, nes pati kelionė ir kelios dienos mums būtų brangiai kainavę. Todėl nusipirkome bilietus tiesiai į Guilin, esantį Kinijos pietuose. Šis miestas mus pasitiko maloniai šiltu oru. Vakare ėjom pasivaikščioti centrinėmis gatvelėmis, apžiūrėjome nuostabiai atrodančias dvi nedideliame ežere stovinčias šventyklas.
Sužinojome, kad šias šventyklas jungia stiklinis tunelis, kuriuo planuojame pasivaikščioti dieną. Šiame miestelyje ketinome tik nakvoti, tačiau Kotrynėlė truputį peršalo ir nusprendėm geriau likti čia dar vienai dienai, kol ji pasveiks. Vis dėlto šaltas Pekino vėjas padarė savo... Nors mūsų „Lonely Planet" gide rašoma, kad Guilin miestą lanko daugybė turistų, jų visai nepastebėjom – sutikom tik keletą vakariečių. Kita vertus, jau Pekine pastebėjom, kad kinai patys daug keliauja (skirtingai nei tailandiečiai). Jų pilna visose turistų lankytinose vietose – aikštėse, muziejuose, parkuose bei restoranuose. Jei Tailande vietiniams įėjimas į muziejus, parkus būdavo nemokamas arba bent jau keletą kartų pigesnis nei užsieniečiams, tai Kinijoje kainos nediferencijuojamos ir kinai už viską moka tiek pat, kiek ir kitų šalių turistai. Kaip pastebėjo Pietro (pas kurį buvome apsistoję Guangzhou mieste), Kinijoje turizmas labai gerai išplėtotas, bet tik... vietiniams turistams:).
Taip pat, daugybė drabužių parduotuvių, ypatingai sportinės aprangos. Ir visų jų reklaminiai veidai – krepšininkai. Didžiausios parduotuvės pasikabinę NBA žaidžiančių kinų portretais (išskyrus Yao Ming, jis reklamuoja įvairias telekomunikacijų bendroves, kolos bendrovę ir „Nike"). Kad kinai žino krepšinį įsitikinau dar Pekine, kai nemažai sutiktųjų žinojo Lietuvą tik dėl šio žaidimo. Ne, ne dėl Kazlausko, bet dėl mūsų dalyvavimo Olimpinėse žaidynėse ir laimėjimo prieš kinus.
Mieste gausu gatvės maisto ruošėjų, vežėjų, pardavėjų, tai sukuria nuolatinį šurmulį, judėjimą. Netgi įdomu, kaip jie planuoja parduoti visa ką turi. Parduotuvės pilnos drabužių, kitų prekių, atrodytų, kam reikėjo, tas jau viską nusipirko.

Kotrynėlė dvi dienas gulėjo lovoje, valgė vaisius, gėrė arbatą ir skaitė. Tuo metu aš vaikščiojau po miestą. Man patinka tai daryti nežinomame mieste, neturint plano, nespaužiant laikui. Guilin'as išties gražus, šalia teka upė, gatvės plačios, šventyklos, neaukšti pastatai, daug žmonių, viskas gyva. Tačiau nepastebėjau vieno dalyko šiame mieste, dėl kurio šis regionas yra išskirtinis pasaulyje, o dar tiksliau – unikalus. Tai uolos (karstinės). Jų nepastebėjau kol neužlipau į aukščiausią šventyklą ant „Solitary Beauty Peak". Kaip Kotrynėlė mokė, lipau 300 laiptų nežiūrėdamas į apačią, pakilau į 150 ar 170 metrų aukštį, ir tuomet apsidairiau. Wow! Miestas įsikūrės tarp daugybės stūgstančių uolų. Neįtikėtina. Akys nebuvo pratę prie tokių vaizdų, tad buvo labai keista, t.y. keistai nuostabu... Visa pietvakarių Kinijos dalis garsi tokiais vaizdais. Atsigavęs, nulipau, dar keletą valandų pavaikščiojau po parką. Jau einantį link centro, „pasigavo" gerai angliškai kalbantis kinas. Jų tradicinis užkalbinimas: „Iš kur esi? Tikriausiai iš Olandijos?". Visuomet atsakau: „Taip". Tuomet jie nustemba, nes nesitiki, tokio greito atsakymo, kol prieina iki kito. Galiausiai, suko, suko jis uodegą, kol pasiūlė eiti į operą. Ačiū, ne. Ir taip keletą kartų.
Atėjau į restoraną, kuriame su Kotrynėle vakarieniavome pirmą kartą. Man jis labai patiko, todėl nesinorėjo eksperimentuoti. Šį kartą užsisakiau koldūnų. Labai, labai skanūs. Vegetariški, ruošti ant garų, valgoma su sojos padažu. Galvojau, kad sumokėsiu daugiau, bet atnešė 8Y (3,2 LT) sąskaitą. Puiku, man patinka geri ir nebrangūs daiktai:). Pirmą dieną abu užsisakėme jautienos su ryžiais. Visa laimė, kad užsisakėme tik vieną patiekalą, nes jie skirti keliems žmonėms. Antrojo numatyto taip ir neprireikė:).
Praleidę čia keletą dienų, išvykstame vietos autobusu 50 km į pietus, miestelį Yangshuo. Įdomu, ką ten rasime:).