MES JAU NAMUOSE! :)

Vienos kelionės prasidėjusios 2009-01-12 Vilniuje, vienas etapas baigtas 2009-07-03 Kaune. Visi aprašymai, visos nuotraukos Jūsų dėmesiui:)

2009 m. sausio 10 d., šeštadienis

Pasiruošimas: informacijos rinkimas, skiepai, vaistai, draudimas

Ruoštis mūsų laukiamai kelionei galima be galo - skaityti kitų keliautojų blog'us, įvairius forumus, kelionių tinklalapius ir knygas. To nedarėme, tik perskaitėme knygą "First time around the world" ir keleto lietuvių keliautojų blog'us (į juos nuorodos pateiktos dešinėje pusėje). Iš dalies dėl laiko trūkumo, o kita vertus nenorėjome savęs apkrauti daugybe informacijos. Kai nuvyksime, tada patys viską savo akimis pamatysime, išgirsime, pajusime...
Kaip Rytukas jau minėjo, kelionėje turėsime pagalbininkus - Lonely Planet gidus, kuriuos įsigijome per Amazon.co.uk. Taip beveik per pusę pigiau nei įsigyti mūsų knygynuose. Jau vėliau sužinojome iš patyrusių keliautojų, kad neverta įsigyti bendrų visam regionui gidų, nes nuvykus į konkrečią šalį juose nepakaks info. Tačiau gidas mums naudingas dabar ruošiantis kelionei, o vėliau bus naudingas mūsų besiruošiantiems keliauti draugams. Dar gavome patarimą nepirkti iš anksto visų šalių, kurias ketiname aplankyti, gidų - tai visada spėsime padaryti nuvykę, taip pat gal bus galimybė knygomis pasikeisti su kitais sutiktais keliautojais. Be to, knygos nemažai sveria.
Skrydžių bilietai, viešbučių rezervacija. Bilietus į Bankoką (į vieną pusę) pirkome iš anksto, ieškojau įvairiuose rekomenduojamuose portaluose, tačiau pigiausią variantą (per Miuncheną) pasiūlė lietuviškas - greitai.lt, kainavo po 1660 Lt. Vėliau sužinojome, kad Teztour pradeda organizuoti tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Bankoką už panašią kainą, bet jau buvome sumokėję už bilietus. Viešbutį Bankoke porai dienų užsirezervavome draugų rekomenduojamame rajone Khao San Road tik šiandien. Šiame rajone pilna tokių kaip mes - backpacker'ių (taip vadinami keliaujantys tik su kuprinėmis, neieškantys komforto). Kaina dviems už kambarį parai - 400 Tailando bhat'ų, t.y. ~30 Lt. Visai pigu, bet hostelis tikrai neišvaizdus - jei vyktume porai savaičių, tikrai tokio nesirinkčiau :) reiks persilaužti ir priprasti prie nepatogumų, ko reikalaują mūsų ribotas biudžetas...
Sveikata - aišku, svarbiausia. Skiepai. Prieš 2 mėnesius pradėjome skiepytis nuo hepatito A+B, vidurių šiltinės (typhoid fever), stabligės (tetanus), difterijos ir poliomielito. Skiepijomės Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centre. Tiesiog nuvykom, papasakojom kur ketiname keliauti, kokias šalis aplankysim, ir gydytoja parinko mums reikalingus skiepus. Dar labai rekomendavo pasiskiepyti nuo Japoniškojo encefalito, bet Lietuvoje nėra galimybės, todėl patarė pasiskiepyti jau nuvykus - tą turbūt ir padarysime. Beje, kiek žinau, skiepijantis privačiuose kabinetuose, skiepai kainuoja ~30% brangiau nei šiame, o gydytoja J.Dieninienė labai maloni, viską mums papasakojo, dar pakonsultavo kokius vaistus nuo maliarijos gerti. Iš viso važiavome skiepytis 2 kartus - prieš 2 mėnesius ir prieš mėnesį, tai mums kainavo po 300 lt. Dar pasiskiepyti nuo hepatito užsuksim grįžę iš kelionių - užtvirtinimui.
Vaistinėlė keliaujant. Paklausę kitų keliautojų patarimų, vaistinėlę komplektavomės patys. Rėmėmės Lonely Planet gide pateikta informacija, šeimos gydytojo ir draugų patarimais. Svarbiausia pasirūpinti vaistais virškinimui gerinti, nuo viduriavimo, apsinuodijimo, vabzdžių įkandimams gydyti, žaizdelėms dezinfekuoti (betadine) ir vaistais nuo maliarijos (gaila, kad nėra skiepų, nes vieni vaistai ganėtinai brangūs ir juos galima gerti max. 1 mėnesį, o kiti pigesni, bet didelė tikimybė, kad pasireikš šalutinis poveikis - haliucinacijos ir t.t. Deja, turime rinktis būtent šiuos, nes 1 mėnesio turbūt nepakaks). Vėliau papildysime šią info - kurie vaistai pasiteisino, parašysim pavadinimus, o be ko galima apsieiti. Taip pat pasiimsime pleistrų, drėgnų servetėlių ir binto. Visa vaistinėlė kainavo beveik 300 lt.
Draudimas. Anksčiau dirbau draudimo bendrovėje, be to, jau savo kailiu esu įsitikinusi, koks būtinas yra sveikatos išlaidų ir repatriacijos draudimas užsienyje. Pirmą mėnesį galios draudimas, kuris "priklauso" turint kreditinę kortelę. Paprastai šis draudimas galioja ne ilgiau kaip 30 d. Dar 3 mėnesiams apsidraudėme draudimo bendrovėje. Kainų skirtumas draudimo bendrovėse labai didelis, nes tokių keliautojų nėra daug, o bendrovės apskritai nelinkusios drausti tokių "sunkiai prognozuojamų" keliautojų, sunku įvertinti riziką. Kaina priklauso nuo draudimo trukmės ir regiono, į kurį keliaujame. Mums kainavo po 350 lt. ("per pažįstamus"), draudimo suma 70.000 EUR. Jei ketintume užsiimti ekstremaliu sportu, alpinizmu, profesionaliu nardymu, kainuotų daugiau. Kol kas neplanuojam :) Vėliau savo draudimą prasitęsim, tada jau turbūt tiksliau žinosim, kiek laiko dar ketiname keliauti. Renkantis draudimo bendrovę, labai svarbu įvertinti jos patikimumą. Neturint draudimo srityje dirbančių pažįstamų, rekomenduoju kreiptis į draudimo brokerius, tik turėti omenyje, kad jų pasiūlymą gali įtakoti draudimo bendrovių mokami komisiniai.
Fizinis pasirengimas. Nors ir planavome, jo beveik nebuvo... Keliolika kartų apsilankiau sporto klube, keletą kartų - jogos užsiėmimuose. Rytukas taip pat porą kartų buvo, be to, treniruojasi žaisdamas futbolą. Man jogos užsiėmimai patiko, į kelionę pasiimsiu knygelę su pratimais formai palaikyti.
Buto nuoma. Man tai buvo sunkus apsisprendimas. Pinigėlių labai reikia, bet taip gaila savo mielą, jaukų butuką išnuomot nepažįstamiems... Todėl išnuomojom pažįstamai. Nusprendėm, kad geriau gauti kiek mažiau už nuomą, bet išnuomoti patikimam žmogui.

Anonimiškas rašė...

Oho koks detalus pasiruošimas! Gerbiu už drąsą, linkiu gero oro ir nekantrauju išgirsti įspūdžius bei nuotraukas pamatyti :) Gero kelio! :)